ورود

آدرس: 35 کیلومتری یزد - شهرستان مهریز - روستای مدوار
نوع برنامه: پیاده روی در دره - بسیار سبک
تعداد نفرات: 6 نفر

دره مسگل یکی از دره های اطراف مهریز است، مسافت کوتاهی که در آن پیش روی کنیم انتهای آن بسته می شود. برای رسیدن به آن لازم است از شهرستان مهریز به سمت غربالبیز و مدوار حرکت کنیم. از میدانی که سمت راست آن به طرف غربالبیز می رود، مستقیم مسر مدوار را دنبال می کنیم. سپس جاده آسفالت را تا انتها که کمی پیچ و خم دارد و به سمت چپ متمایل می شود دنبال می کنیم. انتهای آن جاده خاکی به سمت دره آغاز می شود و البته تابلویی با عنوان پروژه سیل بند مسگل مشاهده می شود.

حدود 1 کیلومتر داخل خاکی پیش رفتیم تا به محل پارک ماشین ها رسیدیم و مسیر راه پا را به سمت دره شروع کردیم.

دره مسگل_1   دره مسگل_2   دره مسگل_3

دره مسگل_4   دره مسگل_5   دره مسگل_7

دره مسگل_6

پس از کمی پیش روی در سمت راست دره ای بود، تصمیم گرفتیم ابتدا داخل این دره شویم و سپس دنباله مستقیم را ادامه دهیم. دهانه تنگ و دیواره های صاف و بلند منظره زیبایی را پدید آورده بود.

دره مسگل_9

دره مسگل_8   دره مسگل_10

مسیر چندانی را نتوانستیم پیش روی کنیم، چرا که به دیواره ای رسیدیم که صعود از آن تقریبا غیر ممکن بود. پس از کمی استراحت مسیر را به سمت دوراهی بازگشتیم تا مسیر اصلی را به سمت انتهای دره دنبال کنیم.

دره مسگل_12

دره مسگل_11   دره مسگل_13   دره مسگل_14

ادامه مسیر هم ساده و نه چندان طولانی بود. انتهای آن باز هم دیواره ای بلند بود که مشخص است در هنگام بارندگی زیاد و جاری شدن آب محل شکل گیری آبشار است. در پایان مسیر به صرف صبحانه پرداختیم.

فضای بکر و صخره های بلند بسیار دلنشین و لذتبخش بود. هوا هم نسبتا مناسب و نه چندان سرد بود.

دره مسگل_15   دره مسگل_16

دره مسگل_17

اقدام جهت عبور از دیواره البته بدون هیچگونه تجهیزات که نا موفق بود...

دره مسگل_18

دره مسگل_19

سپس وسایل را جمع آوری و به سمت ماشین ها حرکت کردیم. برنامه بسیار مختصر و مفید به پایان رسید.

دره مسگل_21   دره مسگل_22

دره مسگل_20

مشاهده گالری عمومی

در قسمت زیر تمامی نقاط و مسیر را از نقشه هوایی می توانید ببینید. این تصویر قابل پیمایش است.

**البته محل صرف صبحانه برای برنامه قبل بوده است در این برنامه کمی جلوتر برای صبحانه توقف کردیم**

(با کلیک بر روی نقاط مختصات جغرافیایی آن مشخص است.)